از هر اقدامی که به درخشش نام ایران در عرصه‌های علمی دنیا کمک کند، حمایت می‌کنیم

به گزارش مدیتوریست، حسین میرآبادی امروز در نشست خبری رونمایی از خودروی فرمول دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد، با اشاره به حضور تیم خودروی فرمول دانشجویی “رهام” این دانشگاه در مسابقات دانشجویی فرمول کشور ایتالیا، تاکید کرد: همگی باید کمک کنیم تا این عرصه بسیار مهم، تقویت و مسائل پیش روی آنها مرتفع شود.

وی صنعت خودرو را یک حوزه جذاب به لحاظ فنی و نوآوری توصیف کرد و گفت: از این رو است که نه تنها در کشور بلکه در کلیه کشورهای دنیا، به موضوع صنعت خودرو توجه شده است.

مهرآبادی ادامه داد: امروز در این مراسم شاهد رونمایی از خودروی فرمول ایرانی هستیم که از دل دانشگاه خارج شده و در مسابقات فرمول دانشجویی ایتالیا به عنوان بزرگترین مسابقات در دنیا حضور خواهد داشت.

رئیس مرکز تعاملات علمی و فناوری معاونت علمی ریاست‌جمهوری با بیان اینکه در این مسابقات ۷۰۰ تیم برتر دانشگاه‌های دنیا حضور دارند، ادامه داد: ایران نیز با تیم رهام و خودروی دانشجویی خود بعد از ۵ سال غیبت مجددا در این مسابقات مشارکت خواهد کرد.

وی با تأکید بر اینکه حضور در این مسابقات یک دستاورد محسوب می‌شود، گفت: با تلاشی که صورت گرفته است، در حوزه فناوری‌های خودرو اتفاقات خوبی رخ داده است. این مسابقات شاخص‌هایی را برای تولید محصول و همچنین محدودیت‌های را به منظور محک‌زنی توان مهندسی تیم‌ها تعریف کرده است و این تیم موفق به پاس کردن این شاخص‌ها شده است و امروزه محصولی خلق شده است.

میرآبادی تأکید کرد: در معاونت علمی ریاست‌جمهوری و مرکز تعاملات علمی این معاونت مسئولیت داریم که از هر نوع اقدامی که بتواند به درخشش نام ایران در حوزه‌های علم و فناوری در ایران کمک کند، حمایت کنیم؛ چراکه این امر موجب شکل‌گیری گفتمان و ایجاد برندینگ و ایجاد فناوری می‌شود.

میرآبادی حضور تیم‌های ایرانی در رقابت‌های جهانی را زمینه‌ساز تبادلات فنی دانست و یادآور شد: اگر این ارتباطات شکل بگیرد، ما به اهداف خود رسیده‌ایم و امیدوارم حضور تیم ایرانی در ایتالیا این نوع ارتباطات را توسعه دهد. منبع: ایسنا

اخبار مرتبط