جایزه ۵ میلیارد تومانی برای برگزیده های جایزه «نکست»در ایران

مدیتوریست: معاون توسعه فناوری شهرک علمی‌ و تحقیقاتی اصفهان از اعطای جایزه ملی «نکست» به شرکت‌های فناور دارای حداقل ۳ محصول در بازار خبر داد و گفت: به رتبه اول ۳ حوزه این جایزه مبلغ ۵ میلیارد تومان از سوی معاونت علمی اعطا می‌شود.

به گزارش مدیتوریست به نقل از ایسنا، احسان یزدیان با بیان این که شهرک علمی‌وتحقیقاتی اصفهان سابقه زیادی در برگزاری رویدادهای فناورانه دارد، گفت: نمونه آن جشنواره شیخ بهایی است که در اردیبهشت ماه سال جاری میزبان فناوران بوده است.

وی با بیان اینکه این رویدادها با حمایت از کسب و کارها است، اظهار کرد: جایزه «نکست» نیز از رویدادهای دیگری است که از سوی شهرک علمی‌ و تحقیقاتی اصفهان با تمرکز بر فناوری‌های پیشران برگزار می‌شود.

یزدانیان، مخاطبان این جایزه را شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور دانست که محصولات آنها باید دارای چند ویژگی باشند که به این شرح است:

  • شرکت‌های فناور دارای ٣ محصول با سطح آمادگی TRL ٧ داشته باشند.

*فروش آنها حداقل ۵ میلیارد تومان در سال منتهی به فراخوان باشد.

*شرکت دارای ساختار سازمانی مدون با حداقل ۵ نیروی انسانی باشد.

*شرکت دارای ۴ ایده فناورانه با عمق فناوری TRL ۴ باشد.

وی مختصات طرح‌های ارسالی را استفاده از فناوری‌های نوظهور و نوآورانه و وجود بازار برای محصول نهایی طرح عنوان کرد و گفت: افزایش شتاب رشد شرکت‌های فناور، حمایت از شرکت‌های بالغ حوزه فناوری کشور به منظور توسعه سبد محصولات دانش‌بنیان در حوزه فناوری‌های نوظهور و تشویق ورود صنایع و شرکت‌های بزرگ و صاحب فناوری به توسعه در جهت فناوری‌های نوظهور از اهداف این رویداد به شمار می‌رود.

معاون توسعه فناوری شهرک علمی‌وتحقیقاتی اصفهان با اشاره به موضوعات اولین دوره جایزه، گفت: یکی از موضوعات هوش مصنوعی، رباتیک و صنعت است که زیرمجموعه آن حوزه‌های رباتیک، دفاع سایبری، مدیریت تصمیم، هوش مصنوعی مولد، هوش مصنوعی قابل اعتماد، عامل‌های مجازی و یادگیری تقویتی و بینایی ماشین را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: موضوع دوم اتصال‌پذیری، ارتباطات و میکروالکترونیک است و زیر حوزه‌های آن توسعه زیرساخت در شبکه ملی اطلاعات، مخابرات سیار نسل ۵ و ۶، امنیت شبکه، هوشمندسازی و اینترنت اشیاء، مخابرات کوانتومی، منظومه‌های ماهواره‌ای، خودروهای برقی متصل، خودران و هوشمند و فناوری‌های حوزه زنجیره بلوکی را شامل می‌شود.

یزدانیان ادامه داد: موضوع سوم زیست‌فناوری و زیست مهندسی بوده و شامل حوزه‌هایی چون طراحی سویه و ویرایش ژنوم، ایمنوتراپی سرطان، ویروس درمانی سرطان، مهندسی پروتئین، اصلاح نژاد مولکولی و کیت‌های تشخیص مبتنی بر آنتی‌بادی می‌شود.

دبیر جایزه ملی فناوری نکست، درباره جوایز اولین دوره این جایزه، گفت: در هر بخش ٣ نفر برنده خواهیم داشت و به رتبه اول ۵ میلیارد تومان جایزه و ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات، به رتبه دوم ۳ میلیارد تومان جایزه و ۹ میلیارد تومان تسهیلات و به رتبه سوم ٢ میلیارد تومان جایزه و ۶ میلیارد تومان تسهیلات اعطا خواهد شد.

اخبار مرتبط