وزارت کشور بریتانیا: بررسی درخواست پناهندگی معوق هزاران ایرانی و عراقی تسریع می‌شود

به گزارش مدیتوریست به نقل از یورونیوز، گفته می‌شود که قرار است تا برای رفع عقب‌ماندگی‌های بوجود آمده از میان ۹۰ هزار درخواست به پرونده ۲۰ هزار ایرانی و عراقی به سرعت توسط وزارت کشور رسیدگی‌ شود. اگر بر اساس شواهد موجود تصمیم‌گیری مثبتی صورت پذیرد، ممکن است که دیگر نیازی به مصاحبه شخصی هم نباشد.

طبق بیانیه وزارت کشور بریتانیا، درخواست‌کنندگان ۳۰ روز کاری فرصت دارند تا پرسشنامه‌های پرکرده‌ی خود را بازگردانند و درصورت تکمیل صحیح فرم‌ها، مصاحبه‌ها میتواند بین ۳۰ دقیقه تا ۲ ساعت طول بکشد.

این اقدام در پی طرح مشابهی است که در ماه فوریه راه اندازی شد و در پی آن از ۱۲ هزار پناهجو از کشورهای افغانستان، اریتره، سوریه، یمن و لیبی خواسته شد تا پرسشنامه‌ای ۱۱ صفحه‌ای را با جزئیات تکمیل کنند که در غیر این‌صورت با خطر رد درخواست خود مواجه خواهند شد.

در پایان سال ۲۰۲۲، از مجموع ۱۳۲هزار پرونده، ۱۱۶۹۸ پرونده مربوط به ایرانی‌ها و ۸۹۰۹ پرونده مربوط به عراقی‌ها در فهرست معوقه ثبت‌شده بود. نرخ کمک هزینه برای پناهجویان ایرانی ۸۰٪ و برای عراقی‌ها ۵۴٪ است.

ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا پاکسازی معوقات پناهندگی را به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی خود اعلام کرده است و سال گذشته متعهد شد که تا پایان سال جاری ۹۲۶۰۱ پرونده پناهندگی که قبل از ژوئن ۲۰۲۲ ارسال شده بود را رسیدگی کند.

اخبار مرتبط