کلینیک دندان‌پزشکی «رایگان» برای افراد بی‌بضاعت در مونترال کانادا بازگشایی شد

مدیتوریست: با نوسازی و تعمیرات لازم، ظرفیت ارائه‌ی خدمات این کلینیک دو برابر شده و همچنین از ابزارهای پیشرفته دندان‌پزشکی برخوردار شده است.

به گزارش مدیتوریست به نقل از مداد « مجله آنلاین مونترال»، با افزایش تورم و بالا رفتن هزینه‌های اجاره‌ی خانه و موادغذایی، بسیاری از مونترالی‌ها قادر به هزینه کردن برای مراقبت از دندان‌های خود نیستند. راه‌اندازی کلینیک‌ها دندان‌پزشکی رایگان به این افراد کمک می‌کند تا بهداشت دهان و دندان خود را بهبود ببخشند.

کلینیک دندان‌پزشکی جیم‌لوند دانشگاه مک‌گیل در مونترال پس از بازسازی به عنوان کلینیک دندان‌پزشکی رایگان بازگشایی‌شده که خدمات دندان‌پزشکی رایگان را برای بیماران بی‌بضاعت از جمله افراد بی‌خانمان، سالمندان و خانواده‌های کم‌درآمد ارائه می‌دهد.

طبق گفته‌ی مدیر کلینیک دندان‌پزشکی جیم‌لوند، این کلینیک در سال ۲۰۱۰ افتتاح شد و تا حدود شش ماه پیش که تعطیل شد و مورد بازسازی قرار گرفت، در حال فعالیت‌های دندان‌پزشکی و عمل‌های جراحی دهان و دندان بود.

با نوسازی و تعمیرات لازم، ظرفیت ارائه‌ی خدمات این کلینیک دو برابر شده و همچنین از ابزارهای پیشرفته دندان‌پزشکی برخوردار شده است.

در حال حاضر ده‌ها دانشجوی سال سوم و چهارم دندان‌پزشکی مک‌گیل در این فعالیت می‌کنند. بیش‌ترین بیماران این کلینیک‌ را مهاجران یا پناهندگان تشکیل می‌دهند که هزینه کردن برای درمان دندان‌هایشان برایشان سنگین است.

لازم به توضیح است، رئیس بخش دندان‌پزشکی و علوم بهداشت دهان و دندان دانشگاه مک‌گیل، دکتر الهام امامی است که به گفته‌ی خودش، روزانه شرایط این کلینیک را پیگیری کرده تا اطمینان حاصل کند که خدمات خوبی به بیماران ارائه می‌شود.

تعمیر و بازسازی این کلینیک تاکنون ۵۰۰ هزار دلار هزینه داشته و پیش‌بینی می‌شود تا یک میلیون دلار نیز افزایش پیدا کند. این بازسازی از سوی دانشگاه مک‌گیل، دولت کبک و اهداکنندگان خصوصی مانند گرین‌شیلد که بیش از یک میلیون دلار اهدا کرده، حمایت شده است.

بهبود بهداشت دهان دندان نه  تنها در سلامت ظاهری  افراد تأثیر به سزایی دارد، بلکه اعتمادبه‌نفس آن‌ها را نیز تقویت کرده و اجازه می‌دهد در جامعه فعالیت بیشتر داشته و پیشرفت کنند.

@medads

اخبار مرتبط