کیش را چند می‌فروشید؟ ما خریداریم!

به گزارش گروه فضای مجازی مدیتوریست، کانال صادرات و واردات با مدیریت دکتر علی باسره در یادداشتی به قلم رضا اجتهادی،استاد دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی شریف آورده است: چندی پیش یکی از مسئولین به راهکاری برای حل مشکلات اقتصادی دولت اشاره کرد که بسیار عجیب به نظر می‌رسید: فروش جزایر کیش و قشم برای جبران کسر بودجه. موضوع از منظر ملی، هم در فضای مجازی و هم حقیقی، بسیار بازخوردهای بجا و منفی گرفت که تکذیب و توبیخ به بار آورد. ولی حالا اگر واقعا می‌خواهید جزایر را بفروشید بفرمایید چند؟

جزیره کیش حدودا ۹۰ کیلومتر مربع یا به‌عبارتی ۹۰ میلیون متر مربع است. جمعیت ایران هم چیزی نزدیک به ۹۰ میلیون نفر است. اگر فروشنده هستید به هر ایرانی یک متر مربع می‌رسد. هر کدام از ما یک متر از جزیره را می‌توانیم بخریم و آنگاه مردم ایران صاحب جزیره کیش خواهند شد. جزیره کیش، جزیره خودمان می‌شود. آنرا به نحوی اداره خواهیم کرد که از کشورهای همسایه بیایند برای دیدن آن هزینه کنند. چرا کشورهای همسایه، از تمام دنیا می‌آیند. صنعت و اقتصاد آنرا بهبود می.دهیم. بهترین و تواناترین مدیرها را برای مدیریت آن از میان خود به کار می‌گیریم و آنقدر آنرا خوب اداره خواهیم کرد که برای صاحبانش که تمام مردم ایران باشند ثروت تولید کند. آنقدر ثروت که بتوانیم بعد از آن قشم را هم از شما بخریم. آنرا هم به روش خودمان اداره خواهیم کرد.

البته این آخر ماجرا نخواهد بود. شمایی که اینگونه حکومت می‌کنید، حتما باز هم کسر بودجه خواهید داشت و بازهم برای جبران آن مجبور می‌شوید که بفروشید. جزیره هرمز، بندرعباس، هرمزگان، خوزستان، فارس و… و ما هم باز مشتری خواهیم بود و آنها را خواهیم خرید.

🌐 @import_export

اخبار مرتبط