رئیس دانشکده گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ- ایران: سومین “سمپوزیوم ملی گردشگری و سرمایه گذاری سبز” در اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می شود

مدیتوریست: بی شک گردشگری در آینده نظام سرمایه گذاری های سبز در کشورمان نقشی پر رنگ خواهد داشت و ما نیز در برنامه ریزی دوره پیش رو ، سعی می کنیم با حضور اقتصادانان، سرمایه‌گذاری های سبز را به عنوان عامل ایجاد بازارهای جدید برای محصولات خدمات پایدار گردشگری بررسی کنیم.

به گزارش مدیتوریست به نقل از دانانیوز، براسا اعلام روابط عمومی دانشگاه علم و فرهنگ،دکتر سید سعید هاشمی رئیس دانشکده گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ و رئیس سمپوزیوم ملی گردشگری و سرمایه گذاری سبز، گفت:سرمایه گذاری های سبز تحت عنوان سرمایه گذاری مسئولیت اجتماعی منعکس‌کننده آگاهی های جدید سرمایه‌گذاران نسبت به اهداف اجتماعی، محیط زیست، اخلاق و مسائل مالی است.
وی با اشاره به اهداف برگزاری این سمپوزیوم ملی، افزود : آنچه در دوره اول و دوم مورد توجه جدی ما بوده، شناسایی و رتبه بندی عوامل سرمایه گذاری سبز در زیست بوم گردشگری ایران است و در تلاشیم دوره سوم این سمپوزیوم  این موارد را به مخاطبان و فعالان صنعت گردشگری ایران معرفی کنیم.
رئیس دانشکده گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ با اشاره به اینکه در دنیای امروز، تغییرات اقلیمی به چالشی مهم و بزرگ تبدیل شده و در محافل پژوهشی و تخصصی، گفتمان‌‌‌‌‌‌های علمی بسیاری حول محور اثرات تغییرات اقلیمی بر آینده‌‌ جهان مطرح شده است، گفت: وجوه اثرگذاری تغییرات اقلیمی بر زندگی بشر و گردشگری بسیار متنوع است و از نظر اقتصادی این تغییرات بر آینده‌‌ سازمان‌ها، صنایع و در سطح کلان، دولت‌‌‌ها تاثیر می‌‌‌گذارند.
هاشمی افزود: اما سوال کلیدی، این است که آیا می‌‌‌توان تهدیدهای تغییرات اقلیمی را به فرصتی برای تحول و رشد اقتصادی پایدار گردشگری تبدیل کرد؟ یا به‌‌‌عبارت دیگر، آیا با پایه‌‌‌ریزی و اجرای اصول و رویکردهای سبز می توان گردشگری پایدار، نوآور و سازگار با تغییرات اقلیمی را در کشور نهادینه سازی کنیم.
وی در خصوص اینکه از منظر اقتصاددانان یکی از پیشرانه‌‌‌های اصلی موثر بر رشد اقتصادی، سرمایه‌گذاری است و در چارچوب توسعه پایدار، سرمایه‌گذاری سبز به‌‌‌ مثابه‌‌ پلی است که اقتصاد را به رشد پایدار می‌‌‌رساند، گفت : بی شک گردشگری در آینده نظام سرمایه گذاری های سبز در کشورمان نقشی پر رنگ خواهد داشت و ما نیز در برنامه ریزی دوره پیش رو ، سعی می کنیم با حضور اقتصادانان، سرمایه‌گذاری های سبز را به عنوان عامل ایجاد بازارهای جدید برای محصولات خدمات پایدار گردشگری بررسی کنیم.
رئیس سمپوزیوم ملی گردشگری و سرمایه گذاری سبز در پایان از فعالیت شتابدهنده فاخربوم دانشگاه علم و فرهنگ در برگزاری این سمپوزیوم و کلیه اساتید، صاحب نظران و شرکت کنندگان در دوره اول و دوم، قدردانی کرد و گفت : سومین دوره سمپوزیوم ملی گردشگری و سرمایه گذاری سبز به عنوان دوره پایانی این رویداد اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می شود و اطلاعات تکمیلی در این خصوص اعلام می شود.

اخبار مرتبط