لطفا شیرینی ورود ایرانی‌ها به بازار عمان را تلخ نکنید!؟

مدیتوریست: اگر شما به عنوان گردشگر و یا فعال اقتصادی به عمان سفر می‌کنید به‌یاد داشته باشید که لبخند زدن، صداقت و اخلاق نیکو سرلوحه مردم عمان است. اگر شما به فرهنگ مردم عمان احترام بگذارید احترامی صد چندان از سوی آنان خواهید دید.

به گزارش گروه بین الملل مدیتوریست، ایران و عمان از سال‌های دور با یکدیگر روابط سیاسی خوبی دارند و اصولا عمانی‌ها برای ایران و کالاهای ایرانی احترام قائل‌اند اما در عمل با توجه به مشکلات گوناگون از جمله نابلدی متقاضیان، طمع و دامهای افراد نااهل و فریبکار که در مسیر حضور ایرانیها و کالاهای ایرانی در عمان وجود داشته و دارد، نه تنها مانع بزرگی در امکان استفاده حداکثری از ظرفیت بازار ارزشمند این کشور بوجود آورده، بلکه در مواردی باعث بروز مشکلات عدیده مالی، اعتباری و حتی قضایی برای افراد نابلد و یا متقاصیان فریب خورده در هر دوکشور شده است.

در صورتیکه عمان بخش مهمی از نیازهای خود را از حتی از مقاصد دور از طریق واردات تامین می‌کند، مثلا بخشی از نیاز عمان به شیر خوراکی از انگلیس تامین می‌شود یا سس کچاپ از آمریکا وارد می‌شود. به این ترتیب می‌بینیم که برای کالاهای ایرانی ظرفیت مناسبی وجود دارد که در این بازار فعالیت کنند اما به شرط اینکه ضمن رعایت اصول حرفه ای و اخلاقی کسب و کار از سوی طرفین ضرورتا کالاهای ایرانی برای ماندن در بازار عمان باید کیفیت خود را بالا برده و در حوزه قیمتی نیز توان رقابت با سایر کالاهای رقبا را داشته باشند.

در این میان با توجه به سطح بالای روابط همه جانبه دو کشور ایران و عمان که با مدیریت تحسین برانگیز حکومت عمان همواره تلاش شده تا از آسیب بدخواهان و مدیران ناکارامد در هر دو کشور حتی الامکان در امان بماند این امید وجود دارد که دوطرف بتوانند در حوزه‌هایی مانند کاهش تعرفه‌های تجاری، افزایش همکاری‌های اقتصادی و فراهم کردن بستر افزایش صادرات ایران به عمان به جمع‌بندی‌های جدید برسند

با این توصیح بسیار امیدواریم که عمان که در حال حاضر ظرفیت‌های خاص خود را در برخی موارد نشان داده که بخوبی می تواند بخشی از بازار گسترده تجارت بین الملل در منطقه را در کنار امارات و قطر را در اختیار بگیردو می‌تواند نقش دروازه ورود به آفریقا را ایفا نموده و چنانچه کالاهای ایرانی امکان صادرات به عمان را پیدا کنند یا امکان تولید مشترک آنها در عمان فراهم شود، می‌توان انتظار داشت که بستر مطلوبی برای حضور موفق تجار و فعالان اقتصادی ایرانی در عمان و صادرات به سایر کشورهای منطقه و حتی کشومرهای آفریقایی فراهم شود.

اکنون با تاکید بر موارد فوق، حائز اهمیت است که فرهنگ مردم عمان به فرهنگ کشور ما بسیار نزدیک است وخونگرمی و مهمان‌نوازی مردم این کشور مانند ایران زبانزد خاص و عام است. کشور عمان از جمله کشورهایی است که مناسبات سیاسی و اقتصادی بسیاری را با کشور ما داشته‌ و دارد که حضور فارسی‌زبانان ساکن در این کشور زیبا پرظرفیت بیانگر این موضوع است.

 باید اذعان کرد که مهربانی، صبوری و خوش‌خلقی یکی از مواردی است که مردم این کشور زیبا به آن بسیار اهمیت می‌دهند. اگر شما به عنوان گردشگر و یا فعال اقتصادی به عمان سفر می‌کنید به‌یاد داشته باشید که لبخند زدن، صداقت و اخلاق نیکو سرلوحه مردم عمان است. اگر شما به فرهنگ مردم عمان احترام بگذارید احترامی صد چندان از سوی آنان خواهید دید.

در پایان فرصت را غنیمت شمرده و از همه کسانی که برای بهبود، موفقیت و سلامت فضای کسب و کار ایرانیها در کشور عمان تلاش می کنند و بطور بویژه از دو عزیز بزرگوار جناب اقای مهندس احمد عیسی الفارسی عزیز، ایرانی مقیم عمان که با تشکیل گروه واتس اپی ارزشمندی بنام “راهنمای ثبت شرکت و فعالیت سرمایه گذاری در عمان” مرجعی امین و راهنمایی صادق برای شروع و ادامه کسب و کار و فعالیتهای مختلف اقتصادی و سرمایه گذاری در عمان ایجاد نموده و همچنین از سرکار خانم دکتر فریور فردوسی بزرگوار پزشک ایرانی جراح متخصص زنان که با ایجاد گروه واتس اپی”درمان ایرانیان عمان” متعهدانه و بیدریغ راهنمائیهای بسیار مهم و ارزشمند بهداشتی، درمانی و اطلاع رسانیهای تخصصی و حرفه ای در این گروه شریف، مرهم و درمانی بر درد و رنجهای هموطنان ما در عمان هستند، مراتب امتنان را تقدیم نموده و دعای خیر خانواده های ایرانی را در عمان و ایران بدرقه لحظه های پرخیر و برکات زندگی و کسب و کارشان می کنیم. ان شاالله

اخبار مرتبط